Na rynku pojawiła się nowa odsłona modelu FMX od Volvo Trucks. Pojazd wyróżnia się zupełnie nową kabiną, zwiększoną ładownością i innowacyjnymi, nowoczesnymi funkcjami bezpieczeństwa. Nowe Volvo FMX stawi czoła nawet najtrudniejszym warunkom i najbardziej wymagającym zadaniom dzięki zwiększonej do 20 ton nośności osi przedniej i 38-tonowej osi zespolonej.

Całkowicie nowa kabina wyposażona w odporne części zewnętrzne

Nowe Volvo FMX zbudowano na zupełnie nowej platformie kabinowej, wykorzystując wieloletnie doświadczenie i osiągnięcia Volvo w zakresie dostarczania solidnych i funkcjonalnych pojazdów budowlanych.

„Nowe Volvo FMX oferuje doskonałe połączenie zwrotności i niezawodności” — tłumaczy Ismail Ovacik, główny projektant odpowiedzialny za wygląd pojazdów Volvo Trucks. „Wytrzymałe elementy w przedniej części nowej kabiny łatwo wymienić, a nowe reflektory w kształcie litery V są wyposażone w osłony. Aby ułatwić kierowcom wchodzenie i wychodzenie, zaprojektowaliśmy nowe antypoślizgowe stopnie”.

Kierowca w centrum uwagi

Zaprezentowane Volvo FMX ma więcej miejsca w kabinie dziennej, a pojemność schowków może wynosić nawet 800 litrów. Obniżona linia drzwi i nowe lusterka wsteczne poprawiły widoczność. Można ją poprawić jeszcze bardziej poprzez zamontowanie kamery po stronie pasażera przesyłającej widok z boku pojazdu na wyświetlacz dodatkowy.

Wnętrze pojazdu charakteryzuje się nową deską rozdzielczą z większą przestrzenią do przechowywania, nowymi kolorami i nowoczesnym zestawem wskaźników. Na desce rozdzielczej umieszczono aktywny 12-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników z przejrzystym interfejsem. Kierowca może zapoznać się na nim z potrzebnymi informacjami i wybrać jeden z czterech widoków ekranu, zależnie od sytuacji jazdy. Wyświetlacz zestawu wskaźników jest gotowy do przyszłych aktualizacji i obsługi usług korzystających z łączności (connected services).

Opcjonalny 9-calowy wyświetlacz dodatkowy obsługuje system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie i obraz z kamer monitorujących. Łatwo dostępny wyświetlacz można obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania.

Na wyświetlaczu zestawu wskaźników oraz wyświetlaczu dodatkowym interfejs można wyświetlać w jednym z wielu języków.

Nowe FMX wyposażono również w nowy panel kontroli trakcji, który pomaga kierowcy łatwo i szybko radzić sobie z potencjalnie niebezpiecznymi sytuacjami, zarówno na drodze, jak i w terenie. Kierowca może z łatwością zwiększyć własności trakcyjne, włączając blokady mechanizmów różnicowych za pomocą pokrętła i obserwując status trakcji na wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Nowa kierownica z opcją pochylania została zaprojektowana w taki sposób, by umożliwić kierowcy przyjęcie ergonomicznej pozycji podczas jazdy.

Pojemna przestrzeń mieszkalna

Kabina sypialna nowego Volvo FMX oferuje lepsze możliwości przechowywania — w tym duży schowek pod umieszczoną wyżej leżanką i schowek z tyłu u góry z panelami LED w przegrodach. Poprawiono również izolację chroniącaą przed zimnem, gorącem i hałasem, co dodatkowo zwiększyło komfort kabiny. Ułatwiono także przejście z fotela na leżankę poprzez nowy, cieńszy i ergonomicznie zaprojektowany wybierak zakresów I-Shift.

Większa produktywność dzięki DMC do 150 ton

Nowy model Volvo FMX jest wyposażony w najcięższy dodatek w całej ofercie podwozi Volvo — oś zespoloną o nośności 38 ton, dzięki której DMC pojazdu może wynosić nawet 150 ton. Ponadto zmodernizowano przednie zawieszenie pneumatyczne — w efekcie czego nacisk na przednią oś może wynosić do 10 ton lub w przypadku podwójnej przedniej osi do 20 ton. W przypadku samochodów ciężarowych ze skrętną osią wleczoną lub pchaną zwiększono kąty skrętu, co przekłada się na lepszą zwrotność i mniejsze zużycie opon. Wszystkie te ulepszenia składają się na większą wydajność i oszczędność kosztów w transporcie budowlanym.

Funkcje bezpieczeństwa pomagające unikać wypadków

Pojazd Volvo FMX wyposażono w tempomat adaptacyjny (ACC), który działa teraz przy wszystkich prędkościach do 0 km/h. Do funkcji zwiększających bezpieczeństwo w Volvo FMX należy także tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), który ustawia maksymalną prędkość, aby zapobiec niepożądanemu przyspieszeniu podczas zjeżdżania z góry. Standardowe wyposażenie nowych samochodów ciężarowych stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności.

Nowy system rozpoznawania znaków drogowych zwiększa bezpieczeństwo w Volvo FMX, wyświetlając znaki drogowe, takie jak ograniczenia prędkości, ograniczenia wyprzedzania i rodzaj drogi na wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Volvo FMX do szczególnie trudnych zastosowań, np. w górnictwie, jest wyposażone w opcjonalny stalowy wywietrznik dachowy z uchwytem wyjścia awaryjnego, który pozwala zdjąć cały wywietrznik.

Motor napędowy Twojej działalności

Zaprojektowanie solidnego, nowego ciężarowego samochodu budowlanego FMX mogącego przewozić większe ładunki i łatwiej manewrować przy jednoczesnym zapewnieniu kierowcy bezpieczeństwa i komfortu, Volvo Trucks pomaga zwiększać produktywność i rentowność w branży budowlanej.

Fakty dotyczące nowego Volvo FMX

 • Dostępne kabiny: kabina dzienna, kabina dzienna z obniżonym dachem, kabina sypialna z obniżonym dachem, kabina Globetrotter, kabina załogowa. Oferowane pakiety wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych pozwalają nadać pojazdowi indywidualny charakter.

 • Nowa kierownica z opcją regulacji nachylenia pozwala uzyskać bardziej ergonomiczną pozycję podczas jazdy.

 • Silniki: Dostępne silniki wysokoprężne zgodne z różnymi normami emisji.

 • System zmiany biegów: I-Shift i I-Shift z biegami pełzającymi, z pakietami oprogramowania dla różnych obszarów zastosowania.

 • Światła: reflektory halogenowe lub LED.