Zaprojektowana od nowa kabina zyskała pionowy profil, więcej miejsca wewnątrz, duże okna i niską linię drzwi. Obniżony przód uwydatnie mocny profil pojazdu i charakterystyczne, eleganckie reflektory w kształcie litery V. Zgodnie z założeniami Volvo FMX przód samochodu jest solidny i trwały, jednocześnie umożliwiając łatwą wymianę elementów w razie potrzeby. Przednie logo Volvo jest większe, a solidna konstrukacja stopni wejściowych pokryta została trwałą powierzchnią antypoślizgową. W celu ochrony w trudnych warunkach roboczych zamontowano również stalowy wywietrznik na dachu kabiny.
Volvo FMX zapewnie bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach. Wszystkie nasze pojazdy, a szczególnie ich kabiny poddawane są intensywnym i rygorystycznym testom. Każdy test wykonywany jest przy wykorzystaniu pojazdu ze wszystkimi elementami wyposażenia wnętrza oraz zapełnionymi schowkami. W ten sposób mamy pewność, że w rzeczywistych warunkach zapewnimy Tobie właściwą ochronę.
UKŁAD NAPĘDOWY
Serce układów napędowych Volvo FMX stanowi seria silników D11 step D o mocy 330 KM, 380 KM, 430 KM lub 460 KM lub albo seria D13 step D o mocy 420 KM, 460 KM, 500 KM lub 540 KM. Każdy z tych silników może być również napędzany olejem napędowym lub HVO. Istnieją też specjalne wersje umożliwiające jazdę na biodieslu. Wybierz odpowiedni silnik dla Ciebie.
Obojętnie w jaki silnik wyposażysz swoje nowe Volvo FMX, zyskasz dostęp do imponujących wartości momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Dzięki temu osiągniesz doskonałe właściwości jezdne, wysoką wydajność i efektywne wykorzystanie paliwa.
Seria zautomatyzowanych skrzyń biegów I-Shift zaprojektowana została, by maksymalnie ułatwić jazdę oraz zwiększyć jej bezpieczeństwo i efektywność. Dzięki niej każda zmiana biegów jest wykonywana automatycznie w najodpowiedniejszym momencie. Szeroki wachlarz pakietów oprogramowania pozwala dopasować I-Shift do Twoich potrzeb. Dla nowego Volvo FMX zamówisz także I-Shift z biegami pełzającymi lub I-Shift Dual Clutch.
Automatyczna zmiana biegów bez zakłóceń dostarczania momentu obrotowego dzięki skrzyni biegów Powertronic z przekładnią hydrokinetyczną i chłodnicą oleju. Gwarantuje ona znakomite własności trakcyjne w trudnych warunkach.
KABINY DO VOLVO FMX
PODWOZIE
Volvo FMX zaprojektowano z myślą o dużych obciążeniach osi. Niezależnie od tego, czy wybierzesz zawieszenie mechaniczne czy pneumatyczne, pojedyncza przednia oś wytrzyma obciążenie do 10 ton. Obciążenie to wzrośnie do 20 ton w przypadku podwójnych przednich osi. Ma to bezpośrednie przełożenie na lepszą wydajność.
Dzięki Podnośnikowi Osi Tandem odłączysz i podniesiesz ostatnią oś napędową podczas rozładunku. Zmniejszysz w ten sposób promień skrętu, opony zużyją się wolniej, a oszczędności paliwa wzrosną.
Dla firm transportujących ciężkie ładunki oferujemy pięcioosiowy samochód ciężarowy dostarczany bezpośrednio z fabryki. Takie rozwiązanie pozwala na szybszy odbiór pojazdu i ogranicza koszty modyfikacji. Pojazd dostarczany jest wraz z pełną homologacją, a także pełną gwarancją i obsługą serwisową Volvo – co zapewni niższe koszty eksploatacji w dłuższej perspektywie.
Wzmocniona oś zespolona to trwałe rozwiązanie, by zmaksymalizować produktywność umożliwiając przewożenie większych ładunków. Z łatwością wytrzyma ona obciążenie do 38 ton.
Dzięki sterowanym skrętnym osiom wleczonym zwinność Volvo FMX znacząco wzrosła Kąty skrętu osi są większe nawet o 7 stopni, zapewniając lepszą zwrotność i zmniejszając zużycie opon.
Dzięki sterowanym skrętnym osiom wleczonym zwinność Volvo FMX znacząco wzrosła Kąty skrętu osi są większe nawet o 7 stopni, zapewniając lepszą zwrotność i zmniejszając zużycie opon.