Silnik D13 TC – serce Volvo FH I-Save
Volvo FH I-Save to pojazdy znane z bezpieczeństwa charakterystycznego dla szwedzkiej marki, ale przede wszystkim, pozwalające zaoszczędzić litry cennego paliwa. Kluczowym elementem technologii I-Save, dzięki której pojazdy Volvo FH oszczędzają do 7% spalanego paliwa jest najnowszy i najbardziej ekonomiczny silnik Volvo D13TC.
Charakterystyka silnika D13 TC
Nowoczesne silniki Volvo D13TC posiadają opatentowane tłoki o falistym kształcie, a przede wszystkim dodatkową turbinę w technologii Turbo Compound. Dzięki niej odzyskują one energię z gazów spalinowych i przekształcają ją w energię mechaniczną. Dodatkowo, silniki generują moment obrotowy wyższy o 300 Nm od generacji silników Step D oraz posiadają szerszy zakres maksymalnego momentu obrotowego. Sprawia to, że jazda staje się bardziej ekonomiczna, w szczególności w wymagającym terenie, a pojazdy nie tracą swojej mocy.
Dwa warianty mocy
Pojazdy Volvo FH w technologii I-Save dostępne są z silnikami D13TC w dwóch odsłonach – 460 KM oraz 500 KM. Pozwala to na wybranie idealnej konfiguracji pojazdu dla prowadzonej działalności. Obie wersje charakteryzują się dużo lepszą ekonomiką paliwową.
Niższe spalanie paliwa i AdBlue
Technologia Turbo Compound wykorzystana w silnikach D13 TC pozwala na realne oszczędności, szczególnie w transporcie długodystansowym. Wyniki te mogą być jeszcze lepsze w terenach górzystych, z w pełni załadowanym pojazdem. Im bardziej teren jest wymagający oraz im cięższe są przewożone ładunki, tym więcej Volvo FH I-Save oszczędza dla Twojej firmy. Pokonując rocznie powyżej 120 000 km pojazdami Volvo FH I-Save spodziewać się możemy obniżonego spalania do około 7%, a także zmniejszenia zużycia AdBlue o około 40%. Liczby te zostały poparte w praktyce na podstawie wyników testów pojazdów w różnorakich warunkach.
Przekonaj się sam, ile Twoja firma może zaoszczędzić z Volvo FH I-Save, skontaktuj się z nami i umów się na jazdę testową!