strona głównavolvo trucksvolvo fmxszczegóły

VOLVO FE

Ciężarowy fachowiec w każdym biznesie. Mistrz rentowności.
4×2 (ciągnik) 4×2, 6×2 lub 6×4 (podwozie)
D8K (250, 280 lub 320 km)

Po pierwsze: wytrzymałość

Volvo FMX to najwytrzymalszy ciągnik siodłowy opracowany przez inżynierów Volvo Trucks. Tak też wygląda. Dolny pas przedni podwozia cechuje się solidnością i wytrzymałością. Jest również bardzo przemyślany. Wykorzystaliśmy materiały odporne na intensywną eksploatację, a panele zewnętrzne mogą podlegać samodzielnej wymianie. Tym samym spędzasz mniej czasu w stacji obsługi, zaś więcej w pracy.

Skupiony na zadaniu

Dzięki nowemu Volvo FMX możesz być w pełni skupiony na zadaniu. Taki komfort gwarantuje wnętrze kabiny pojazdu. Gładkie linie, intuicyjne oprzyrządowanie i dopasowany fotel. Znajdziesz tu mnóstwo przestrzeni na rzeczy osobiste. No i praktycznie plamoodporny kolor Raven.

Wymagania dotyczące paliwa

Wyłącznie olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).

Kabina dzienna

Wysokość wnętrza: 157 cm (114 cm*)* Od pokrywy tunelu silnika

Kabina sypialna

Wysokość wnętrza: 157 cm (114 cm*)

* Od pokrywy tunelu silnika

Kabina Globetrotter

Wysokość wnętrza: 196 cm (153 cm*)

* Od pokrywy tunelu silnika

Kabina załogowa

Wysokość wnętrza 1590 mm (w tylnej części kabiny),

długość zewnętrzna 3300 mm (BIW),

szerokość zewnętrzna 2495 mm (BIW).

Zbudowane z myślą o pracy w trudnych warunkach

Cel powstania Volvo FMX był jeden – stworzyć najlepszy i najodpowiedniejszy samochód transportowy do celów budowlanych. Podwozie i zawieszenie pneumatyczne przygotowaliśmy na najtrudniejsze na świecie warunki robocze.

Budowlane podwozie

Tylne zawieszenie pneumatyczne ciężarówki pochłania wstrząsy, zwiększa komfort jazdy i ogranicza zużycie pojazdu. Automatyczny System Kontroli Trakcji sprawia, że napęd na wszystkie koła jest dostępny natychmiastowo w razie potrzeby. Przez resztę czasu możesz cieszyć się większą ekonomiką paliwową i korzystać z maksymalnej zwrotności pojazdu.

 

Ważny element stanowi również Podnośnik Osi Tandem, który pozwala efektywnie połączyć własności trakcyjne i ładowność napędu na dwie osie z właściwościami jezdnymi i ekonomiką napędu na jedną oś – a to wszystko w jednym pojeździe. Jeśli chcesz stawić czoła najcięższym zadaniom, Twoje Volvo FMX może zostać fabrycznie wyposażone w pięć osi – oszczędzając Ci czasu i kosztów doposażenia. Podnośnik Osi Tandem znajdziesz też w modelach Volvo FM i FH.

Podwozie – ciągnik siodłowy

1. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-L)
Przesunięta o 300 mm do przodu, w porównaniu z poprzednią wersją. Pozwala zwiększyć zapas paliwa o 100-120 litrów.

2. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-EF)
Umiejscowiona na tylnym zwisie między podłużnicami ramy podwozia, oferowana w ramach wyposażenia dodatkowego.

3. Zbiornik AdBlue
Zbiornik o pojemności 50 l może być zamocowany na ramie za kabiną, co stwarza możliwość zastosowania większego zbiornika paliwa (ADTP-BC).

4. Zespół dystrybucji sprężonego powietrza
Znajduje się on między podłużnicami ramy podwozia. W ten sposób wygospodarowano więcej miejsca na wyposażenie montowane z boku ramy, np. zbiorniki paliwa.

PODWOZIE SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO

  1. Wolna przestrzeń na ramie
    W niektórych konfiguracjach obecnych w ofercie wyposażenie podwozia jest zamontowane bliżej tylnej osi, w celu zapewnienia miejsca na podpory żurawia bądź inne wyposażenie dodatkowe (FAA10 – około 500 mm, FAA20 – około 600 mm).
  2. Otwory w ramie do montażu zabudowy
    Górny rząd otworów w ramie został stworzony z myślą o firmach zabudowujących. Uchwyty są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową mającą grubość 8 mm. Montowane bez użycia nitów.
  3. Przygotowanie do montażu żurawia
    Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą podlegać fabrycznemu montażowi.
  4. Tylne zawieszenie pneumatyczne i krótki tylny zwis
    Stabilizator umieszczony przed osią został przeprojektowany w taki sposób, by umożliwiać skrócenie tylnego zwisu. To spora zaleta w przypadku pojazdów budowlanych, zwłaszcza tych które dostarczają mieszankę asfaltową do rozściełacza, a także pojazdów przeznaczonych do transportu nadwozi wymiennych.

CECHY NOWEGO VOLVO FMX

Poznaj cechy które przesądzają o tym, że Volvo FMX to budowlany samochód ciężarowy wart zainteresowania. Jedne wpływają na Twoją wydajność i ekonomikę paliwową. Inne potęgują doznania w trakcie jazdy. Są też takie, które sprawiają, że Volvo FMX jest najbardziej wytrzymałym samochodem ciężarowym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
To bez wątpienia największa innowacja od czasu wprowadzenia hydraulicznego wspomagania. Obecnie nasz rewolucyjny układ kierowniczy jest dostępny także w samochodach ciężarowych z podwójną osią przednią.
I-Shift
Najinteligentniejsza skrzynia biegów w Twoim samochodzie. Teraz mocna jak nigdy przedtem. Łatwa w użytkowaniu, wyposażona w oprogramowanie sprzyjające oszczędzaniu paliwa.
Zaczep do holowania
Jednoczęściowy element żeliwny, który może uciągnąć 32 tony.
Systemy wspomagające pracę kierowcy
Siedź pewnie za kółkiem. Nasze nowoczesne systemy pomogą Ci uniknąć groźnych wypadków.
Tylne zawieszenie pneumatyczne
300 mm prześwitu i ogromny komfort jazdy, szczególnie bez ładunku.
Dolny pas przedni podwozia
Duży i wytrzymały, przód Volvo FMX pomaga osiągnąć większą dyspozycyjność.
Silniki wysokoprężne Volvo
Ekonomiczne, mocne i spełniające normę emisji spalin Euro 6. Przegląd stanu silnika i wymiana oleju jest możliwa w ramach serwisu ciężarowego oraz kontraktów serwisowych Volvo.
Pojazdy pięcioosiowe
Nowe Volvo FMX jest dostępne jako fabryczny pojazd pięcioosiowy, gotowy do realizacji najcięższych zadań.
Podnośnik Osi Tandem
Wykorzystuj dodatkowy napęd wyłącznie w razie potrzeby. Przez resztę czasu ciesz się niskim zużyciem paliwa i mniejszym promieniem skrętu.
Automatyczny System Kontroli Trakcji
Świetne własności trakcyjne, właściwości jezdne i ekonomika paliwowa. Wszystkie modele Volvo FMX z przednią osią napędową są wyposażone w układ ATC.
Napęd na wszystkie koła
Wzniesienia i trudne warunki drogowe nie muszą być Ci straszne. Nowa przednia oś napędowa potrafi pokonywać jeszcze większe przeszkody, kłody i kamienie.
Osie skrętne
Hydraulicznie sterowane osie wleczone i pchane zapewniają rekordowo małą średnicę zawracania.
My Truck
Skorzystaj z aplikacji i sprawdź, czy Twoja ciężarówka jest gotowy do drogi.

GALERIA MULTIMEDIÓW

Zobacz nową serię Volvo FMX na zdjęciach i filmach.

USŁUGI

LEASING

Nowa Lease to dla Państwa ograniczenie do minimum obowiązków związanych z obsługą pojazdu w okresie trwania umowy.

KONTRAKTY SERWISOWE

Nijhof-Wassink maksymalnie odciąża swoich Klientów. Zapewnia pełną opiekę serwisową pojazdów, aby Klient mógł skupić się na swojej głównej działalności.

SZKOLENIA KIEROWCÓW

Wystarczą małe zmiany nawyków, by zwiększyć wydajność i wyniki firmy. Nasze profesjonalne szkolenia uświadamiają kierowców m.in. jak oszczędzać paliwo, ratować życie oraz efektywnie wykorzystywać możliwości swojego pojazdu.

CZĘŚCI UŻYWANE

Szukają Państwo części zamiennych do swojego pojazdu? Zależy Państwu na najwyższej jakości i profesjonalnej obsłudze? Zapraszamy zatem do naszego Centrum Części Używanych.