Pakiety serwisowe. Czym są?

Osoby prywatne, którym nagle popsuj się auto, często zastanawiają się, jak z usuwaniem usterek radzą sobie duże firmy transportowe. Zepsuty samochód osobowy może nieco skomplikować życie rodzinne na kilka dni, samochód ciężarowy wiozący ważny towar – uruchomić efekt domina, w którym straty poniesie wiele firm. Dlatego właśnie właściciele dużych flot podpisują specjalne kontrakty serwisowe z renomowanymi serwisami samochodów ciężarowych. Czym one są?

Kontrakt serwisowy

Pakiet serwisowy, to najprościej mówiąc – abonament na usługi serwisowe. Osoba, która kupuje ciężarówkę z pakietem serwisowym, uiszcza co miesiąc stałą opłatę, w ramach której ma zagwarantowane określone usługi serwisowe. Pakiety serwisowe Volvo na przykład obejmują okresowe kontrole i przeglądy, naprawy wynikające ze zwykłego użytkowania pojazdu, koszty napraw akumulatorów, uzupełnianie płynów czy wymianę materiałów eksploatacyjnych takich jak żarówki, czy bezpieczniki.  Jeśli auto nagle się popsuje, a naprawa usterki będzie należała do tych najbardziej kosztownych, właściciel też nie musi się martwić – koszt usługi nie przekroczy kwoty, którą ustalił on w ramach podpisywania kontraktu serwisowego, wykupując tzw. ubezpieczenie od kosztów napraw.

Zalety pakietów

Pakiet serwisowy to dla właściciela firmy spore oszczędności, lecz przede wszystkim – spokój. Nie musi on budować swojego serwisu, zatrudniać mechaników i organizować miejsca na części zamienne. Nie zaskakują go także nagłe większe wydatki na naprawy aut – może on z góry założyć budżet na serwisowanie pojazdów. Ciężarówki są regularnie kontrolowane przez wyspecjalizowanych w danym modelu mechaników. Dzięki temu większości awarii da się uniknąć. W przyszłości, gdy będzie on chciał sprzedać pojazd, mile zaskoczy go, ile tak naprawdę jest wart. Ciężarówki z udokumentowaną historią przeglądów i napraw mają wysoką wartość na rynku. Dobry serwis w ramach kontraktu używa oryginalnych części zamiennych, co jest dla potencjalnego kupca zazwyczaj niezwykle istotne.