W miarę upływu czasu eksploatacji i rosnącego przebiegu samochody ciężarowe zaczynają wymagać większej uwagi. Poza standardowymi przeglądami pojawiają się potrzeby napraw poszczególnych części.  W poniższym tekście eksperci Nijhof-Wassink odpowiedzą na pytanie, jak ograniczyć koszty utrzymania pojazdów pogwarancyjnych.

Na koszty utrzymania floty składają się przede wszystkim koszty paliwa, ubezpieczenia, amortyzacji pojazdu bądź raty leasingu. Do wydatków należy doliczyć również wynagrodzenia kierowców, opłaty drogowe, zakup opon, niezbędne przeglądy, a także koszty wszelkich napraw, koniecznych do wykonania.

Niektóre z wydatków, takie jak te dotyczące przeglądów i napraw można dokładnie zaplanować zawierając kontrakt serwisowy w autoryzowanej stacji serwisowej. Jest to coraz popularniejsza opcja wśród Klientów Nijhof-Wassink. Jak podaje Grzegorz Pudło, Manager ds. Serwisu, kontrakty serwisowe wybierane są przez coraz większą liczbę nabywców pojazdów ciężarowych. Profesjonalna obsługa wykwalifikowanej załogi, a także wykorzystanie oryginalnych części dają pewność, że samochody będą doskonale przygotowane do dalszej drogi. Dodatkową zaletą jest rozłożenie kosztów usług na stałe, miesięczne raty.

Wybierz kontrakt dla siebie

Istnieją różne rodzaje kontraktów serwisowych. Wyróżnić możemy kontrakty pełne, obejmujące całkowity zakres opieki, chroniące przed wieloma nieprzewidzianymi wydatkami oraz kontrakty obsługowe, tzw. “przeglądowe”. Oba rodzaje jednak mają cechy wspólne, takie jak zaplanowana z góry cena oraz opieka kompetentnych, wyszkolonych mechaników.

Kontrakty Classic Blue dla Volvo oraz Classic Reference dla Renault Trucks obejmują między innymi wymianę oleju oraz filtrów oleju, paliwa i powietrza, assistance, czy też kontrolę stanu technicznego pojazdu. Profesjonalna obsługa zapobiegawcza zgodna z indywidualnym planem przeglądów zmniejsza ryzyko nieplanowanych przestojów i poprawia efektywność transportu.

Nie tylko dla nowych pojazdów

Choć kontrakty serwisowe kojarzą się głównie z opcją oferowaną dla nowych pojazdów, to nie jest to jedyna możliwość. Oferta specjalna Kontrakty serwisowe. Z korzyścią. kierowana jest do właścicieli pojazdów marek Renault Trucks i Volvo. Zakłada ona, że warunki, które do tej pory dostępne były w warunkach pakietu 5+ dla samochodów starszych niż 5 lat, są teraz dostępne dla pojazdów ciężarowych starszych niż 36 miesięcy. Zawierając umowę serwisową do 31.01.2019 roku, zyskujesz 30% rabatu na większość oryginalnych części użytych do naprawy ciężarówki. Wykorzystane części objęte są dwuletnią gwarancją,

W ostatnich latach obserwujemy wzrost zainteresowania kontraktami serwisowymi wśród używanych samochodów ciężarowych, których liczba wzrasta z roku na rok – dodaje Grzegorz Pudło. Rosnący popyt na te usługi wskazuje, że jest to ceniona wśród przewoźników opcja dbania o flotę.

Podsumowując, kontrakty serwisowe są idealnym rozwiązaniem dla wszystkich pojazdów ciężarowych, w tym również tych nieobjętych już gwarancją producenta. Biorąc pod uwagę długi czas eksploatacji takich samochodów warto spojrzeć na nie w perspektywie długookresowej.

Poniżej prezentujemy największe różnice pomiędzy obsługą z wykupionym kontraktem serwisowym, a obsługą bez niego.

Obsługa z kontraktem serwisowym:

  • Stała, miesięczna, indywidualnie dopasowana rata. Obejmuje koszty napraw i części uwzględnionych w pakiecie.
  • Rabat do 30% na oryginalne części Volvo i Renault Trucks.
  • Zaplanowane wizyty, zminimalizowanie czasu spędzanego przez pojazdy w serwisie.
  • Opieka profesjonalnych, fachowych mechaników z najnowszym sprzętem gwarantuje gotowość pojazdu do dalszej drogi.
  • Utrzymanie pojazdu w dobrej kondycji bez potrzeby umawiania się na kolejne wizyty w serwisie.

Obsługa bez kontraktu serwisowego:

  • Nieznane koszty napraw i usług serwisowych. Brak możliwości planowania wydatków.
  • W przypadku napraw ad hoc brak rabatu na części.
  • Ryzyko dłuższych pobytów pojazdu w serwisie, a co za tym idzie strat finansowych.
  • Serwisowanie pojazdu poza certyfikowanymi serwisami spowodować może dłuższy czas napraw.
  • Konieczność umawiania wizyt serwisowych ogranicza możliwość planowania działalności.

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą kontraktów serwisowych i wyboru pakietu usług dopasowanego do Państwa działalności.